ROZSTRZYGNIĘCIE SZKOLNEGO KONKURSU LOGOPEDYCZNEGO – Wierszyki ćwiczące języki
ROZSTRZYGNIĘCIE SZKOLNEGO KONKURSU LOGOPEDYCZNEGO
„Wierszyki ćwiczące języki”
Dnia 12.02.2016 roku Komisja Konkursowa w składzie:
wicedyrektor szkoły p.Ewa Cichońska, polonista p. Irena Ośka , bibliotekarz p. Izabela Zimnoch, logopeda p. Małgorzata Pawlikowska postanowiła przyznać następujące miejsca:
- w kategorii klasy I-III
I miejsce – Zuzanna Sadowska uczennica klasy I A za wiersz „ Małe serduszko”
II miejsce – Łukasz Banasiewicz uczeń klasy I D za wiersz „ Tak powstaje rytm”
III miejsce – Igor Ingielewicz uczeń klasy I C za wiersz „Żyrafa i żaba”
oraz wyróżnienia:
Mikołaj Falkowski uczeń klasy I A, Lena Wojdon uczennica klasy I D,
Patrycja Lewandowska uczennica klasy III A, Fabian Dubliński uczeń klasy III B
- w kategorii klas IV-VI
nagroda – Konrad Ingielewicz uczeń klasy IV A za wiersz „Szymon i szafa”
Gratulacje ! Laureaci konkursu otrzymają dyplom i nagrodę.
Nagrodzone wiersze
„Małe serduszko” Zuzanna Sadowska kl. I A
Serduszko czerwone i uśmiechnięte idzie do domu,
tam znajduje swe skarby,
Cieplutką kołderkę i miękką poduszkę.
Na śniadanie i kolację robi coś pysznego.
Jeżową kanapkę z suszonym pomidorem,
popijając kompotem z suszonych owoców.
Serduszko nie je słodyczy ,
bo od tego psują się zęby.
Za to uwielbia czerwone i zielone owoce
oraz żółte warzywa.
Pewnego dnia poszło do sklepu
Kupiło gruszkę i pietruszkę.
Aby dzień był szczególny,
wybrało się do koleżanki,
Tam w pieszczotliwy sposób
bawiło się w śmieszne zabawy:
Żabie skoki i dżunglowe podchody.
Wieczorem mama czytała książeczkę
o ślimaczku ślizgaczku i dżdżownicy kolornicy.
„Tak powstaje rytm” Łukasz Banasiewicz kl.I D
Lata osa koło nosa,
temu huk, temu pstryk,
tak powstaje rytm.
Cza cza cza czo czo czo.
Mucha wpadła w pajęczynę,
zrobiła dziwną minę.
U ha ha , u ha ha .
„Żyrafa i żaba” Igor Ingielewicz kl. IC
Żyrafa i żaba to koleżanki,
lubią jeść żelki, rzodkiewki i grzanki.
Latem chętnie leżą na plaży,
lecz każda o czym innym marzy:
żyrafa chciałaby rzeźbić w lodzie ,
a żaba – mieć żółte róże w ogrodzie.
„Szymon i szafa” Konrad Ingielewicz kl. IV A
Szymon szybko szafę otwiera,
bo zaraz do szkoły się wybiera.
Szuka w szafie i szufladach
czegoś, co do szkoły się nada:
szary sweter, spodnie szare,
szalik szorstki – pomad miarę.
Obok szafy szczudła stały,
wskoczył na nie Szymek mały.
I tak w szarości wystrojony
Szymon wyruszył dzisiaj do szkoły.