Innowacja pedagogiczna dla I etapu edukacyjnego

Język angielski z elementami języka hiszpańskiego i kodowania

Espa ñol – Si, por favor! 

Autor: Natalia Wieczorek

Rodzaj innowacji: metodyczna

Założenia: Proponowana innowacja pedagogiczna zakłada wykorzystanie elementów robotyki (kodowania i programowania) przy pomocy Ozobota (mały robocik, dzięki któremu za pomocą algorytmów kodowania zwiększa się efektywność akwizycji językowej) oraz na wykorzystaniu tzw. modelu STEAM w procesie przyswajania języków obcych. Innowacja zakłada również użycie modelu bilingwalnego w nauczaniu języków obcych oraz dążenie do wykształcenia wysokiego poziomu dwujęzyczności u dzieci, a główną metodą nauczania i poszerzenia kompetencji dwujęzycznej uczniów w sygnalizowanym zakresie w warunkach szkolnych jest tzw. Early Partial Immersion – immersja językowa, tj.  planowe i systematyczne użycie języka obcego jako języka i narzędzia komunikacji. Proponowana innowacja zakłada również wykorzystanie grafiki w procesie akwizycji językowej, pod postacią sketchnotingu,  bazującego na metaforyczności i skojarzeniach. W ramach innowacji uczniowie wezmą udział w ogólnopolskiej akcji pod nazwą postcrossing.

Innowacja pedagogiczna dla I etapu edukacyjnego

Język angielski z językiem rosyjskim – bilingwalna akwizycja językowa

Один, два, три! Послушай, покажи, посмoтри!

Autor: Natalia Wieczorek

Rodzaj innowacji: metodyczna

Założenia: Proponowana innowacja pedagogiczna zakłada wykorzystanie modelu bilingwalnego w nauczaniu języków obcych oraz dążenie do wykształcenia wysokiego poziomu dwujęzyczności u dzieci, a główną metodą nauczania i poszerzenia kompetencji dwujęzycznej uczniów w sygnalizowanym zakresie w warunkach szkolnych jest tzw. Early Partial Immersion – immersja językowa, tj.  planowe i systematyczne użycie języka obcego jako języka i narzędzia komunikacji. Dwujęzyczny zatem tok nauczania, polegający na stosowaniu dwóch języków (L1 i L2) jako równorzędnych języków w zakresie komunikacji, zakłada zatem zdobycie szerokiej dwujęzycznej kompetencji komunikacyjnej, a także interkulturowej oraz zakłada przyspieszoną akwizycję języka. W ramach proponowanej innowacji zostanie również wykorzystana metoda o nazwie bilingual storytelling – (dwujęzyczna narracja) to metoda oparta na stosowaniu w nauczaniu języków obcych tekstów narracyjnych. W ramach innowacji uczniowie wezmą udział w międzynarodowym programie Flat Stanley.

Innowacja pedagogiczna dla I etapu edukacyjnego

Język angielski z elementami języka włoskiego

 Tutto bene! 

Autor: Natalia Wieczorek

Rodzaj innowacji: metodyczna

Założenia:  Proponowana innowacja pedagogiczna zakłada wykorzystanie narzędzi TIK oraz modelu bilingwalnego  w nauczaniu języków obcych oraz dążenie do wykształcenia wysokiego poziomu dwujęzyczności u dzieci, a główną metodą nauczania i poszerzenia kompetencji dwujęzycznej uczniów w sygnalizowanym zakresie w warunkach szkolnych jest tzw. Early Partial Immersion – immersja językowa, tj.  planowe i systematyczne użycie języka obcego jako języka i narzędzia komunikacji. Dwujęzyczny zatem tok nauczania, polegający na stosowaniu dwóch języków (L1 i L2) jako równorzędnych języków w zakresie komunikacji, zakłada zatem zdobycie szerokiej dwujęzycznej kompetencji komunikacyjnej, a także interkulturowej oraz zakłada przyspieszoną akwizycję języka (Wode 1995, 11). W ramach proponowanej innowacji uczniowie wezmą udział w międzynarodowym programie Cambridge PenFriends.

Innowacje pedagogiczne